Taakvelden

0.2 Burgerzaken

Taakveld 0.2 Burgerzaken

Portefeuillehouder:         H. Teunissen
Beïnvloedbaarheid:         III. Overwegend niet financieel en beleidsmatig te beïnvloeden.

Wat wilden we bereiken?

  • We willen onze dienstverlening digitaal uitbreiden en moderniseren, om de toegankelijkheid van de lokale overheid naar de inwoners te vergroten en onze dienstverlening te verbeteren.

Wat zouden we er voor doen?

  • We stappen over naar een andere burgerzakenapplicatie, die ons in staat stelt om digitaal onze dienstverlening buiten openingstijden om aan onze inwoners te kunnen aanbieden. Dit geschiedt middels E-diensten, die inwoners in staat stellen om laagdrempelig vanuit elke gewenste locatie op ieder tijdstip een aantal producten af te nemen of mutaties in gegevens door te kunnen geven.

Wat hebben we gerealiseerd?

  • De nieuwe burgerzaken applicatie is succesvol geïmplementeerd voor alle inhoudelijke processen binnen burgerzaken en wordt nu verder geoptimaliseerd. De burger kan gebruik maken van ruim 15 slimme elektronische formulieren (E-diensten). Voorbeelden hiervan zijn het volledig geautomatiseerd verwerken van een verhuisaangifte of online melding doen van een voorgenomen huwelijk.
Deze pagina is gebouwd op 06/04/2024 08:37:15 met de export van 06/04/2024 08:29:25